Otse põhisisu juurde

Andke teed!

Kui kuhugi minna tahad, siis lisaks jalgadele või ratastele, vajad sa teed. Ühel kenal kevadisel päeval olime me olukorras, kus meid kutsuti teed rajama. Mitte Rooma, aga kärusse küll. Jutt ei ole tollest kaunist väikesest alevikust Türi vallas, vaid tsingitud plekist kolakast, mis loodud siia ilma, et viia asju punktist A punkti B. See tee pidi olema täpselt 2 meetrit pikk, kandma enda turjal täiselujõulist ATV-d ja valmis saama ühe õhtuga! Mis ikka valesti saaks minna..


Mõistlikud ATV pealesõiduteed on tehtud alumiiniumist ja on kokkupandavad. Kuna meil ei olnud parasjagu alumiiniumit ja pealegi meeldib meile asju rauast teha, siis valisime materjaliks 40x20x2 nelikanttoru ja 10x10 nelikantraua.

Nelikanttorust pidi tulema alus ja nelikantrauast siduv pealis. Kuna rauast asjad võiksid olla rasked, siis otsustasime kaks-nelikanttoru-per-tee disaini asemel kolm-toru-per-tee valida. Tagantjärgi tarkusena võiks mainida, et piisaks ilmselt ka kahest.


Et asi veel kindlam saaks, tegime tee otsa väikese pöörangu ja selle otsa 230mm jätku, mis toetuks käru pinnale. Algul oli plaan käru peale toetuv osa pooleks lõigata, et suhe käru pinnaga jääks 20mm peale, aga viimasel hetkel otsustasime sellest lõikest loobuda. Nagu hilisemad testid näitasid, siis oli see õige otsus. Pealesõidutee toetuspind kärul oli küll kokku 44mm, aga oluliselt tugevam ja pealegi pold see kõrgus maastikusõidukile küll mingi mure.


Ega siis midagi, kaks kuuemeetrist nelikanttoru kuueks jupiks, õigesse kohta 6+6 lõige, painutus, kaks kuuemeetrist nelikantrauda neljakümneks (!) jupiks ja keevitus võis alata! Lihtne kas pole? Nääh. Saagimist ja mõõtmist jagus tundideks.


Silmad ja nina metallitolmu täis, keerasime detailid keevituslauale ja asusime lõpuks "liimima". Ja ohh seda imet - selgus, et 240 keevist, mis selle projekti jaoks vaja teha, poldki mingi paari minuti siristamine. Kell näitas ammu uut päeva ja me ikka laotasime lahtiseid klotse teele, et neid siis igavesti kandilise toruga laulatada.

Kui juba viimaselgi osalejal oli ammu kõrini, said kõik rauad torude külge ja tarvis vaid käru pealne osa teha. Algul oli plaan torude vahele rauad keevitada, nõnda, et nad ainult õige vähe välja ulatuvad. Täpselt nii palju, et ATV ratas neist kinni haarata saaks. See oleks eeldanud nelja detaili välja lõikamist ja paika keevitamist. Läksime kergemat teed ja lõikasime 40x4 lehe torude peale ja kuulutasime katsumuse lõppenuks!


Lõppresultaat sai nägus. Juba tõstes sai aru, et tegemist pole mingi hiina tiluliluga. Ikka rauast asi! Kui järgmine päev 350 kilone ATV mööda oma tutikat teed üles rühkis, siis meie teed olid nagu upsakad neiud, kui klassi nohik neist möödub - ei teinud teist nägugi. Ei mingit läbipainet, ei grammigi paigaltliikumist. Peab rahul olema!


Kommentaarid

  1. Aluminum Flated Steel Plated 4.4oz. Titanium Flat Irons | TITNIA
    TITNIA Aluminum Flated Steel Plated Aluminum Flated Steel Plated 4.4oz. Titanium anodizing titanium Flat Irons, Flat-IRON. titanium sunglasses $6.99. TITNIA Aluminum Flated Steel Plated titanium coating Aluminum Flated Steel Plated titanium nipple bars 4.4oz. titanium exhaust tubing

    VastaKustuta
  2. A large chunk of what most of us use each day, from cell phones and laptops to automobiles and cutlery, was manufactured utilizing metallic fabrication processes. Standard and specialised CNC machining ductwork, as well as|in addition to} miscellaneous HVAC equipment, are the results of such processes. The processes of metallic fabrication are foremost responsible for the sharpness of knives and the precision of hand tools.

    VastaKustuta

Postita kommentaar

Populaarsed postitused sellest blogist

Töölaud

Töölaud on iga töökoja süda. See pole pelgalt mööbliese, vaid otsekui sünnituslaud imelaadi ilmaimedele. Ilma töölauata meisterdad sõna otseses mõttes põlve otsas. Kuid hea töölaud on nii uuena kui ka kasutatuna kallis. Kui eelarve on piiratud, siis on kaks varianti: kas lepid mingi metallikärakaga, mis näeb välja nagu oleks ta teise ilmasõja ajal uppunud allvelaevast välja toodud, või ehitad ise. Valisime teise tee. Kui midagi valmistad, siis mõistlik oleks ikka projektist alustada. Teed sa seda siis spetsiaalses arvutiprogrammis, või vana EDASI parteiteadete peale kritseldades. Sedasi saad hõlpsasti materjalikulu arvestada, kitsaskohad välja peilida ja lollimatele sõpradele selgeks teha, mida sa teha tahad. Panime paika lähteülessande ja asusime joonistama. Sorteerimatutele tööriistadele planeerisime kaks suurt sahtlit. Lauaplaat pidi tulema tugevast veekindlast vineerist. Sahtlite ja pealmise plaadi vahele joonistasime lisariiuli. Seda puhtalt selleks, et saaks pits

Lähme õue

Ühel kenal päeval pöördusid meie poole sõbrad Nõmme Kaljust. Nimelt oli talv liiga teinud varumeeste pinkidele, mis oli nüüd ennem hooaega tarvis sirgeks tagasi saada. Sõna pink jääb antud objekti kirjeldamiseks küll veidi tagasihoidlikuks. Temist on tagant kinnise seinaga katusealusega, millel all kaks pingirida. Kuid kuna terve jalgpalliskeene kutsub neid objekte varumeestepinkideks, siis ärme hakka siinkohal vastuvoolu ujuma. Kust siis varumeeste jamad pihta hakkasid? Esiteks polnud pingid maa küljes kinni. Katus koos tagaseinaga moodustasid mõnusa purje, mis siis ühel talvetormi ajal Soome poole seilata tahtis. Tulemuseks kõver aed ja viltune katus. Seega lahendamist vajas kolm küsimust: kuidas purjekad ankrusse, sirgeks ja tugevaks saaks! Esimene sai lahenduse maa sisse pandud betoonivaluga. Sirgeks plaanisime algul tõmmata puu külge kinnitatud kettaliga, aga läksime kergema vastupanu teed ja valisime tööriistaks hoopis ATV vintsi. Esiteks sai sõiduvahendi paigutada täpselt õige n

Esimene linnuke lendab pesast välja

Ühel ennemuistsel ajal elas väike beebi-draakon, kelle jaoks ehitas üks tubli Nõmme mees rauast maja. Kui väike tulesülgur suureks kasvas, põletas ta katusesse augu ja lendas nelja tuule poole: just selline muinasjutt hakkas siinkirjutaja peas ketrama kui ta nägi SEDA: Nagu ikka, tegelikkus oli oluliselt lihtsakoelisem: pidime ühele agarale saunakütjale ehitama kerise mis kestaks! Et vältida tema eelmise kerisetootja vigu, valisime materjaliks tummise 5mm terase. Variant oli pinutäie lõiketeri läbi lasta ja hunniku metallitolmu sisse hingata, aga läksime lihtsama tee võrgutavat rada ning lasime tükid valmis lõigata. Järgmine samm oli faasimine ja puhastamine. Kuna jooksvaid meetreid oli kamaluga, omas ettevõtmine teatavat mahtu.  Kui seni olime kasutanud selleks tööks liivapaberi lamellidega ketast, siis nüüd testisime uut "kõva" ketast. Tegi oma töö kenasti ära, aga lärm oli nõnna kõva, et inimesed üle Nõmme teadsid ilmselt mis toimumas on.